בפוסט זה נציג תיאור מקרה על איך דברת קשתי, מומחית בתחום התמיכה הנפשית בגמילה, עזרה לאחד ממטופליה בתהליך הגמילה מקלונקס. נסביר את המצב ההתחלתי, המשימה שהוגדרה, הפעולות שננקטו, והתוצאה שהושגה.

מצב: התמודדות עם התמכרות לקלונקס

המטופל/ת הגיעה לדברת קשתי לאחר שנים של שימוש בקלונקס, תרופה המיועדת להקלת חרדה והפרעות שינה. על אף שהתרופה עזרה בהתחלה להתמודד עם התסמינים, המטופל/ת החלה לפתח תלות בה, מה שהוביל לעלייה במינון והופעת תסמיני גמילה קשים כשהניסיון להפסיק. כתוצאה מהתלות, המטופל/ת סבלה מתסמיני חרדה מוגברים, חוסר שינה, ותסמינים גופניים כמו רעד ודופק מהיר.

משימה: פיתוח תכנית גמילה בטוחה ומבוססת אישית

דברת קשתי הבינה שהמטופל/ת זקוק/ה לתוכנית גמילה מותאמת אישית שתתמודד לא רק עם התלות הפיזית בקלונקס, אלא גם עם ההתמודדות הנפשית והרגשית. המטרה הייתה ליצור תכנית שתאפשר גמילה בטוחה ומבוקרת, תוך מתן תמיכה רגשית ונפשית שתחזק את המטופל/ת במהלך התהליך.

פעולה: יישום תוכנית גמילה מבוקרת ותמיכה נפשית

דברת קשתי התחילה בתהליך הגמילה עם הפחתה מבוקרת של מינון הקלונקס, תוך מעקב רפואי צמוד. בנוסף, הוצעו למטופל/ת מפגשים טיפוליים סדירים שכללו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), ניהול חרדה, וטכניקות הרפיה. במהלך הפגישות, דברת עזרה למטופל/ת לזהות דפוסי מחשבה והתנהגות שליליים הקשורים לשימוש בקלונקס, ופיתחה יחד איתם אסטרטגיות חדשות להתמודדות עם לחצים ומצבי חרדה.

תוצאה: הצלחה בגמילה ושיפור באיכות החיים

לאחר מספר חודשים של עבודה משותפת, המטופל/ת הצליח/ה להפסיק את השימוש בקלונקס לחלוטין. בנוסף לשחרור מהתלות הפיזית בתרופה, המטופל/ת דיווח/ה על שיפור משמעותי בתחושת הרווחה הנפשית ובאיכות החיים. בזכות התמיכה המקצועית והגישה ההוליסטית של דברת קשתי, המטופל/ת פיתח/ה כלים חדשים להתמודדות עם חרדה ולחצים, והצליח/ה לחזור לחיים מאוזנים ובריאים.

סיכום

הסיפור הזה מדגיש את החשיבות של תמיכה מקצועית ומבוססת בתהליך הגמילה. דברת קשתי, באמצעות גישה אישית וממוקדת, עזרה למטופל/ת לעבור את תהליך הגמילה מקלונקס בצורה בטוחה ויעילה, והשיבה את השליטה על החיים. אם אתם או קרוביכם מתמודדים עם התמכרות לתרופות, דברת קשתי יכולה לסייע לכם בתהליך הגמילה ובשיפור איכות החיים. פנו אלינו לקבלת ייעוץ והתחילו את הדרך להחלמה היום.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *