התמכרות לאלכוהול, המכונה גם אלכוהוליזם, היא מחלה כרונית המאופיינת בכמיהה עוצמתית ובלתי נשלטת לצריכת אלכוהול, תוך שימוש מתמשך על אף השלכות שליליות. ההתמכרות לא פעם מחריבה כל חלקה טובה בחייו של המכור ומשפיע באופן רחב היקף על יחסיו עם הקרובים לו. כאן, נסביר מה המקור להתמכרות זו ונעניק עבור גמילה מאלכוהול המלצות שימושיות.

מהם המקורות להתמכרות לאלכוהול?

אחד הגורמים הבסיסיים השכיחים בהתמכרות לאלכוהול הוא טראומה. במדינה כמו ישראל, בה הטראומה שכיחה עקב המצב הביטחוני, מתמודדים הלומי קרב ונפגעי פעולות איבה רבים עם קשיים נפשיים רבים וקיים סיכון משמעותי כי אלכוהול ישמש כמנגנון התמודדות. לוחמים, במיוחד, עשויים לנהל הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD) לא מאובחנת ולא מטופלת ולהשתמש באלכוהול כדי להקהות זיכרונות כואבים או תחושות של חרדה ופחד. גם חוויית השכול עשויה לא פעם להוות טריגר לצריכת אלכוהול.

כיצד ניתן לקדם טיפול מתאים?

טיפול גמילה מאלכוהול דורש גישה הוליסטית המתייחסת הן להיבטים הפיזיים והן להיבטים הפסיכולוגיים של המחלה. ייעוץ וטיפול הם מרכיבים חיוניים בטיפול, שכן הם יכולים לעזור לאנשים לחקור את הסיבות השורשיות להתמכרות שלהם ולפתח מנגנוני התמודדות בריאים יותר. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יעיל במיוחד בסיוע לאנשים לזהות ולשנות דפוסי חשיבה והתנהגויות שליליות הקשורים לשימוש באלכוהול.

תהליך הגמילה מאלכוהול

גמילה פיזית מאלכוהול היא שלב מאתגר אך הכרחי בתהליך ההחלמה. תסמיני הגמילה הינם מגוונים ועשויים להיות קשים למדי. הם עשויים לכלול בין השאר חרדה, נדודי שינה, בחילות ורעד. במקרים חמורים, גמילה עלולה להוביל להזיות, בלבול וחוויית אימה של ממש. לכן, חשוב לוודא שעוברים גמילה כזו בליווי מקצועי מתאים.

בסופו של דבר, התמכרות לאלכוהול היא הרבה יותר מהתנהגות כפייתית, זוהי מחלה מורכבת הדורשת התייחסות מקיפה לטיפול יעיל. מענה מדויק ידרוש את מעורבות המשפחה וקבלת כלים יעילים לניהול המצב בהמשך הדרך. הגמילה היא השלב הראשון במסע ארוך ומורכב שילווה את האדם למשך כל חייו. בניית מעגלי התמיכה הנכונים וסיוע מקצועי, יאפשרו לנווט במסע הזה בבטחה ולקדם רווחה וביטחון בחייו של המכור.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *