שתיית אלכוהול היא לא דבר רע כל עוד היא לא משתלטת על החיים, ובטח לא כשהיא ממכרת. ברגע שאי אפשר לעצור את השתייה, כשהחיים משתבשים רק בשביל שאפשר יהיה לשתות עוד קצת, זה כבר סיפור אחר. התמכרות לאלכוהול יכולה להיות קשה ומורכבת ויש לה השלכות אדירות גם בפן הנפשי, גם בפן הפיזי, בפן החברתי, משפחתי ולמעשה בכל פן בחיים.

החדשות הטובות הם שאפשר להיגמל מאלכוהול. זו יכולה להיות גמילה ארוכה ולא פשוטה אבל בקצה המנהרה יש אור והוא גדול. הוא מגיע בדמות של פיכחון, ריח טוב, מודעות, בריאות, חיי חברה ומשפחה טובים יותר, רוגע ואין סוף יתרונות אחרים.

גמילה מאלכוהול למכורים צריכה להתקיים בליווי מקצועי. כמעט ואין סיכוי להיגמל לבד ועם הכלים הנכונים, הטיפים והליווי האפקטיבי התוצאות יכולות להיות מדהימות. מה שחשוב לדעת שיש תסמיני גמילה שיכולים להיות גם קשים, אבל התוצאה שווה את זה לגמרי. אז הנה קצת על גמילה מאלכוהול תסמינים, על הדרך שיש לעבור ועל השפעות הגמילה שלא חייבות להיות נוראיות, גם אם חלק חווים אותם בצורה לא פשוטה.

תסמיני גמילה פסיכולוגיים

גמילה מאלכוהול יכולה להיות מלווה לא פעם בתסמינים פסיכולוגיים ונפשיים. התסמינים הללו מתבטאים קודם כל באי שקט שיכול להיות גם עצבנות גדולה. הרי המכור לאלכוהול צריך את החומר, צריך את האלכוהול שיזרום בדמו וגם ההרגל הוא התמכרות בפני עצמה. זו הסיבה שאחד הסימפטומים הוא אי שקט, חוסר מנוחה וחוסר יכולת להירגע.

בנוסף, יש תנודות רבות במצב הרוח. הרי האלכוהול היה עד לפני רגע הפתרון לקשיים נפשיים, הפתרון לכל הצרות (פתרון כמובן במרכאות) ועכשיו אין אותו מה שאומר שאין מה שיציל ביום רע, בכאב וקושי, בעצבות... חשוב לציין גם שגמילה מאלכוהול עשויה להיות לא פעם מלווה בדיכאון וחרדה. גם כאן, זה בגלל שהאלכוהול מאלחש תחושות ומאפשר להתנתק מצרות העולם לכמה דקות או שעות, וכשאין אותו, כשאין את ה"תומך" החרדה והדיכאון עלולים להשתלט...

תסמיני גמילה פיזיים

כשמדברים על גמילה מאלכוהול תסמינים, מדברים כמובן גם על תסמיני גמילה פיזיים. האלכוהול הוא חומר ממכר פיזית וכשהוא לא בדם בכמות לה הגוף התרגל התסמינים מתחילים. זה מתחיל עם עלייה של לחץ הדם והדופק, זאת מכיוון שהגוף בסטרס וכשהוא בסטרס המדדים עולים. מי שסובל מהפרעות בקצב הלב או מלחץ דם גבוה, צריך להיות עוד יותר בפיקוח כדי שלחץ הדם לא יעלה עד לכדי מדדים מסכנים (שיכולים לגרום להתקף לב, לאירוע מוחי ועוד).

עוד תסמין שרבים רבים סובלים ממנו והוא חלק מאותו חוסר שקט שהגמילה מביאה עימה הוא נדודי שינה וחוסר יכולת לישון כמו שצריך. כשהשינה לא איכותית ולא רציפה, זה יכול לגרום למחרת לכאבי ראש, לחוסר מנוחה, לעייפות, עצבנות ומה לא...

עוד תסמין שיכול להיות מאוד לא נעים כשנמצאים בתהליך גמילה מאלכוהול הוא בעיות בעיכול. בעיות כאלו יכולות להיות עצירות, או לחילופין שלשולים, כאבי בטן, נפיחות ואחרים. התסמינים הללו יכולים להישאר תקופה מסויימת, עד שהגוף מתחיל להירגע וכשהוא מתחיל לקבל את זה שהאלכוהול הוא לא מרכיב אינטגרלי בגוף. ישנם תסמינים נוספים שיכולים להיות רעד, זיעה, עצבנות, כאבי ראש, בחילות, הזיות, במקרים קיצוניים גם פרכוסים וכל אלו גם הם בגלל שהגוף נפטר משיירי האלכוהול שהיו עד לפני רגע חלק ממנו או במילים אחרות, הוא עושה ניקוי.

עייפות וחולשה יכולה להיות גם הם חלק מאותו תהליך מורכב שעובר מי שרוצה להיגמל מאלכוהול. הם יכולים להיות קלים או קשים, יכולים להתבטא כתשישות או כאפטיות וכל אלו הם כי הגוף מתרגל להיות ללא האלכוהול. גם שינויים בתיאבון יכולים להיות מנת חלקם של אלו שנמצאים בתהליך גמילה. השינויים הללו יכולים להיות מצד אחד חוסר תיאבון ומהצד השני, תיאבון מוגבר.

אין ספק שהגמילה מאלכוהול היא תהליך לא פשוט. היא תהליך מורכב שמוביל לתקופה לא נעימה, תקופה בה התסמינים הפיזיים והנפשיים יכולים להיות מעיקים. אבל כמו שאמרנו, תקופה כזו היא לפחות תקופה בה יודעים שבסופה החיים משתנים, הכול הופך להיות טוב יותר. עם אנשי המקצוע הנכונים הגמילה יכולה להיות פחות קשה ופחות מורכבת ועם תוצאות מדהימות.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *