התמכרות לאוכל ואכילה כפייתית הן תופעות מורכבות הפוגעות באורח החיים התקין של רבים. כשאכילה הופכת לכלי התמודדות עיקרי עם רגשות, תחושת ריקנות או חוסר איזון, היא עלולה להפוך להתנהגות תלותית המובילה לקשיים רגשיים, פיזיים ונפשיים. דברת קשתי, מטפלת רגשית מוסמכת, מתמחה בליווי וטיפול במצבים כאלה, תוך שימוש בשיטות טיפוליות רגשיות שמטרתן לסייע למטופל להשתחרר מהתלות ולהשיג איזון רגשי ובריאותי.

התמכרות לאוכל ואכילה כפייתית – מה זה אומר?

התמכרות לאוכל ואכילה כפייתית אינן קשורות רק לתחושת רעב פיזית. הן נובעות מתהליכים רגשיים עמוקים, ולעיתים קרובות מדובר במנגנון הישרדות שמטרתו להתמודד עם מצבי דחק, לחץ, בדידות או חרדה. אנשים הסובלים מהתמכרות לאוכל מוצאים עצמם פונים למזון בתגובה למתח רגשי, ולא מתוך צורך גופני ממשי. מצב זה עלול להוביל לתחושות אשם, בושה וחוסר שליטה, ולבסוף לפגיעה ברווחה הנפשית.

איך דברת קשתי מסייעת בגמילה מהתמכרות לאוכל?

דברת קשתי מביאה עמה ניסיון רב בליווי מטופלים בתהליך של גמילה מהתנהגויות תלותיות, תוך התמקדות בטיפול רגשי עמוק המאפשר גישה לשורש הבעיה. השיטה הטיפולית שלה כוללת מספר שלבים שמטרתם להוביל לשינוי מהותי בהתנהלות ובמחשבה:

  1. זיהוי המקור הרגשי: בראש ובראשונה, דברת עוזרת למטופלים לזהות את הגורמים הרגשיים שמובילים לאכילה כפייתית. מדובר בתהליך המאפשר הבנה עמוקה יותר של הקשר בין הרגש לתגובה ההתמכרותית.

  2. כלים להתמודדות רגשית: חלק מהטיפול כולל הענקת כלים חדשים להתמודדות עם תחושות קשות מבלי להסתמך על אוכל. מדובר בשיטות שמטרתן לאפשר למטופלים לפתח יכולות לוויסות רגשי, גם במצבים מאתגרים.

  3. חיזוק הדימוי העצמי והעצמה אישית: התמכרות לאוכל פוגעת לעיתים קרובות בביטחון העצמי ובתחושת הערך. במסגרת הטיפול, מושם דגש על חיזוק הדימוי העצמי של המטופל ובניית תודעה חיובית שמקדמת שינויים בריאים.

  4. הפניה לטיפולים נוספים: במקרים שבהם נדרש טיפול משלים, דברת קשתי מפנה את מטופליה למומחים נוספים, כמו תזונאים, פסיכולוגים או מטפלים נוספים, המציעים גישה הוליסטית שמכילה את כל היבטי הבריאות.

סיפור מקרה – מסע לגמילה מוצלחת מאכילה כפייתית

אחד המקרים הבולטים שטופלו על ידי דברת הוא סיפורה של ליאת (שם בדוי), אם לשני ילדים שסבלה במשך שנים מהתמכרות לאוכל ומאכילה רגשית. ליאת נהגה לפנות למזון כדרך להתמודד עם לחץ, עייפות וחוסר סיפוק אישי, מה שהוביל לעלייה במשקל ולתחושת חוסר אונים.

לאחר שפנתה לדברת קשתי, החלה ליאת לעבור תהליך רגשי שבמהלכו נחשפו השורשים העמוקים של הקשר שלה לאוכל. באמצעות טיפול רגשי ומעקב צמוד, היא למדה לזהות את הטריגרים הרגשיים שהובילו אותה לאכילה לא מבוקרת, ופיתחה אסטרטגיות חדשות להתמודד עם תחושותיה בצורה בריאה.

עם הזמן, ליאת הצליחה להשתחרר מהתלות שלה באוכל ולהחזיר לעצמה את השליטה על חייה. החוויה הטיפולית לא רק שהשפיעה לטובה על בריאותה הפיזית, אלא גם העניקה לה תחושת העצמה ואיזון פנימי.

שאלות ותשובות נפוצות

התמכרות לאוכל מתבטאת באכילה רגשית ותכופה שאינה נובעת מרעב פיזי, אלא ממענה רגשי. אם אתם מוצאים עצמכם אוכלים כדי להתמודד עם תחושות שליליות כמו מתח, דיכאון או בדידות, ייתכן שמדובר באכילה כפייתית.

משך הטיפול משתנה בהתאם לצרכים האישיים של כל מטופל ולמורכבות המקרה. חלק מהמטופלים חווים שיפור מהיר, בעוד שאחרים נדרשים לזמן ארוך יותר עד להשגת השינוי המבוקש.

בהחלט. לעיתים קרובות מומלץ לשלב טיפול רגשי עם ייעוץ תזונתי או טיפול פסיכולוגי נוסף כדי להשיג תוצאות מיטביות.

פנו אלי לעזרה

אם אתם מזהים אצלכם דפוסים של אכילה רגשית או התמכרות לאוכל, אתם לא לבד. טיפול רגשי מותאם אישית יכול להיות הצעד הראשון לשינוי בריא ומשמעותי. דברת קשתי מזמינה אתכם ליצור קשר ולהתחיל בתהליך שיכול לשנות את חייכם.

לפרטים נוספים ותיאום פגישה, צרו קשר בטלפון 050-221-5602 או שלחו הודעה בוואטסאפ.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *