על אף שכל התהליכים של גמילה מהתמכרויות ושל טיפול גמילה מסמים דומים, יש מספר אלמנטים שעשויים להפוך גמילה מסמים קשים למאתגרת יותר.

הראשון הוא האפקט רב העוצמה של הסם, היוצר תסמיני גמילה פיזיים ונפשיים שעשויים להיות קשים יותר. לפיכך השלב של גמילה פיזית מסמים אשר מהווה את הראשון בשורה של שלבי גמילה מסמים עלול להיות קשה ומאתגר יותר כאשר מדובר בטיפול בהתמכרות לסמים קשים. 

חשוב שנהיה מוכנים לכך מבעוד מועד, ונקיף עצמנו במעגל תמיכה מיטיב של אשת או איש מקצוע המלווים אותנו, בני משפחה וחברים קרובים, מתוך הכרה בכך שכל טיפול בהתמכרות לסמים דורש שנהיה מסוגלים להודות בכך שאנו זקוקים לעזרה ולתמיכה ולקבל אותן. 

שיטות טיפול בהתמכרות לסמים קשים

לרשותנו עומד מבחר של שיטות גמילה מסמים שאם יותאמו נכון לצרכינו ולמצבנו בעזרת אשת או איש מקצוע, יוכלו לסייע לנו באופן משמעותי להאיר את הנתיב האישי שלנו להחלמה.

נסקור בקצרה כמה מהבולטות שבהן:

  • טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) – אי אפשר להפריד את הגלישה במדרון החלקלק של ההתמכרות לסמים קשים, מדפוסים לא בריאים של מחשבה והתנהגות שפיתחנו עם השנים והמונעים מאיתנו להתמודד באופן טוב יותר עם החיים והקשיים והאתגרים הכרוכים בהם. גישה טיפולית זו תתמקד בלעזור לנו להבחין בדפוסים הללו ולשנותם, על מנת להגביר את החוסן הנפשי שלנו ולהעניק לנו כלים להתמודדות בריאה יותר.
  • טיפול דיאלקטי-התנהגותי (DBT) – גישה טיפולית המשלבת שיטות התנהגותיות-קוגניטיביות ומיינדפולנס ויעילה במיוחד לוויסות רגשי.
  • טיפול קבלה ומחויבות (ACT) – טיפול התנהגותי-קוגניטיבי המשלב תיאוריות מערביות עם אלמנטים מהשקפות רוחניות שונות, כולל כאלו שמקורן במזרח. במרכז השקפה זו עומדת ההכרה בכך שהחלמה חייבת לעבור דרך נכונות לקבל את הרגשות הקשים כפי שהם במקום לנסות לשנותם (למשל, על ידי צריכת אלכוהול שנועדה לאלחש את הכאב) ומחויבות להתמיד בתהליך כדי לחיות חיים משמעותיים ובעלי ערך ולהיות האדם שאנו רוצים להיות.

טיפול תרופתי משולב – שילוב השיטות שלעיל עם טיפול תרופתי שייקבע בהתייעצות עם רופא, יסייע במקרים רבים להתמודד באופן המיטבי עם הקשיים הכרוכים בגמילה.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *