סיפור מקרה על תהליך שינוי עם דברת קשתי

אכילה כפייתית היא אתגר רגשי המשפיע על אנשים רבים, כשהיא לא נובעת מצורך פיזיולוגי אמיתי אלא מרגש פנימי שאינו מקבל מענה. מדובר בהרגל שנבנה לאורך זמן ויוצר דפוסי התנהגות שמקשים על הנפגעים להשתחרר מהם. אחת המטופלות של דברת קשתי חוותה את ההתמכרות הזו בעוצמה רבה והגיעה לדברת עם תחושת חוסר אונים ותסכול.

תחילת התהליך: הבנה והכרה בבעיה

המטופלת, נעמי (שם בדוי), פנתה לדברת קשתי לאחר שניסתה כל דיאטה אפשרית ללא הצלחה. היא התמודדה עם תקופות של אכילה בלתי מבוקרת, בעיקר בשעות הלילה, כאשר תחושת הרעב הייתה פחות פיזית ויותר רגשית. נעמי הרגישה שהיא לכודה בתוך מעגל בלתי נגמר של אכילה-חרטה-אשמה, מה שהוביל אותה לאכילה נוספת ולהתדרדרות המצב הנפשי שלה.

בתחילת התהליך, דברת קשתי הקדישה זמן להקשבה ולהבנה של השורשים העמוקים של האכילה הכפייתית. היא עזרה לנעמי לזהות את הקשרים שבין המצבים הרגשיים שלה לבין הצורך באוכל, ולגלות שהאכילה שימשה לה כסוג של מנגנון התמודדות עם לחצים, פחדים וחרדות.

שינוי הדפוסים הרגשיים והגדרת מטרות חדשות

בשלב הבא, דברת קשתי עבדה עם נעמי על בניית כלים רגשיים חדשים, המאפשרים לה להתמודד עם תחושות הקושי והכאב בלי לפנות לאוכל כמענה מיידי. היא הכניסה לתהליך כלים מעולם הטיפול הרגשי, כולל טכניקות נשימה, דמיון מודרך ומודעות לרגע הנוכחי. הטיפול לא התמקד באוכל עצמו אלא ברגשות ובתחושות שגרמו לאכילה הבלתי מבוקרת.

במקביל, דברת עזרה לנעמי להגדיר מטרות מציאותיות ובריאות יותר מבחינת הרגלי האכילה. במקום דיאטות קיצוניות, המטרה הייתה לאזן את התזונה בצורה מתונה והדרגתית. יחד הן קבעו את היעד של הגעה לאכילה של 2-3 ארוחות ביום בלבד, עם מזונות טבעיים וחיים, ללא אכילה מיותרת בין הארוחות.

התמדה והתמיכה בתהליך

כדי להבטיח את הצלחת התהליך, דברת לוותה את נעמי לאורך כל הדרך, כאשר כל מפגש כלל סקירה של ההתקדמות, חיזוק ההצלחות והתמודדות עם האתגרים. בשלב זה, נעמי התחילה להרגיש שהיא מחזירה לעצמה את השליטה על חייה. היא הצליחה לצמצם בהדרגה את כמות האכילה הלא מבוקרת והחלה לאכול מזונות טבעיים יותר – ירקות, פירות, דגנים מלאים ומזונות לא מעובדים.

אחת ההצלחות המשמעותיות הייתה היכולת של נעמי להתגבר על הרצון לאכול בין הארוחות. במקום זאת, היא למדה ליהנות מהארוחות הקבועות והמאוזנות, מה שהוביל לשיפור בתחושת השובע והסיפוק שלה.

תוצאות הטיפול וההשפעה לטווח הארוך

כיום, נעמי מרגישה מאוזנת יותר הן מבחינה רגשית והן מבחינת התזונה שלה. היא הצליחה לשבור את מעגל האכילה הכפייתית, והרגשות שהיו בעבר טריגר לאכילה בלתי מבוקרת הפכו למשהו שהיא יודעת לנהל בצורה בריאה ומאוזנת. עם התמיכה של דברת קשתי, נעמי לא רק שיפרה את הרגלי האכילה שלה, אלא גם חוותה שינוי עמוק ברמת הדימוי העצמי שלה וביחס שלה לעצמה.

הפרעת אכילה כפייתית ואיך דברת קשתי יכולה לעזור

הפרעת אכילה כפייתית היא תופעה שבה האדם חש דחף בלתי נשלט לאכול כמויות גדולות של מזון, לרוב בפרקי זמן קצרים, מבלי להרגיש שליטה על התהליך. ההתנהגות הזאת אינה נובעת מרעב פיזי אלא ממניעים רגשיים כמו סטרס, חרדה או דיכאון. אנשים הסובלים מהפרעה זו חווים תחושת בושה ואשמה לאחר האכילה, מה שמוביל לעוד מעגל של אכילה רגשית ונפילה נפשית. מדובר במעגל שקשה מאוד לשבור ללא ליווי ותמיכה מקצועית.

דברת קשתי, כמטפלת רגשית מנוסה, מתמחה בליווי אנשים המתמודדים עם הפרעת אכילה כפייתית. בעזרת כלים מעולם הטיפול הרגשי, דברת עוזרת למטופלים לזהות את המקור הרגשי לדפוסי ההתנהגות שלהם ולבנות מנגנונים חדשים ובריאים להתמודדות עם הקשיים. התהליך כולל עבודה על דימוי עצמי, בניית כלים לניהול רגשות, ותכנון מסלול תזונתי שמבוסס על איזון ולא על הגבלות קיצוניות. באמצעות תמיכה מתמשכת ורגישות לצרכים האישיים של כל מטופל, דברת עוזרת למטופלים לשבור את המעגל הכפייתי ולהתחיל חיים בריאים ומאוזנים יותר.

אם אתם מזדהים עם התיאורים האלו וחווים תחושת חוסר שליטה על אכילתכם, פנו אל דברת קשתי ותקבלו את התמיכה והליווי הנדרשים לצאת ממעגל האכילה הכפייתית ולבנות חיים מאוזנים ובריאים יותר.

צרו איתי קשר

אם גם אתם מתמודדים עם אכילה כפייתית או התמכרות לאוכל, אתם לא לבד. דברת קשתי מציעה טיפול רגשי שיכול לעזור לכם לשנות דפוסים ולחזור לאיזון, בדיוק כמו שנעמי עשתה. פנו אל דברת לטלפון 050-221-5602 או שלחו הודעה בוואטסאפ והתחילו בתהליך שיכול לשפר את חייכם.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *