על אף העובדה שבמשך עשרות שנים, הצילו ככל הנראה מוסדות הגמילה המסורתיים מטופלים רבים מספור, ישנם לא מעט מכורים שעדיין נרתעים מכניסה אל מוסד. אנשים רבים המתמודדים עם התמכרות והתנהגויות כפייתיות, כגון סמים, מין או הימורים, מוצאים את עצמם מהססים לפנות לטיפול כזה ומיד עולים בראשם הדימויים האפלים ביותר שניתן להעלות על הדעת כשחושבים על מתקנים טיפוליים מוסדיים. אין ספק שבשנים האחרונות עברו מוסדות אלו תהפוכות מקיפות ואפשרויות הטיפול מגוונות ומיטיבות בסביבה בריאה ותומכת. במקביל, אמנם, מתפתחות לא מעט אלטרנטיבות. כאן, נראה כיצד עוברים מכורים רבים תהליך שיקומי עמוק מבלי להיכנס למוסד גמילה.

גמילה ביתית מסירה חסם משמעותי

ההתמודדות מול אדם מכור עשויה להיות סוחטת ומכלת כוחות. הנכונות להכיר בכך שקיימת בעיה היא לרוב הצעד המורכב והקשה ביותר ובני משפחה וחברים רבים עוברים תלאות רבות כדי לסייע לאדם היקר להם להגיע לשם. לעתים קרובות, גם כאשר הכרה כזו כבר קיימת, החשש מסטיגמה וממעבר כה דרסטי אל אשפוז, מהווה חסם ניכר בדרך אל פנייה לטיפול. הגמילה הביתית מציעה אלטרנטיבה דיסקרטית ונוחה יותר, המאפשרת לאנשים לבקש עזרה ללא חשש משיפוטיות או ניתוק מהסביבה הבטוחה שלהם.

התאמה גבוהה לצרכי המטופל

אין התמכרות אחת דומה למשניה. בין אם נדרשת גמילה מסמים קלים או התמודדות עם התמכרות למסכים, מין או הימורים, כל אדם מביא עמו נסיבות משלו, דינמיקה משפחתית ייחודית, מקור רגשי בסיסי אחר התורם להתנהגות ההתמכרותית וצרכים מובחנים. בניגוד לתוכניות הגמילה המסורתיות במוסדות המנוהלות על פי מבנה נוקשה ומוכרן מראש, הגמילה הביתית כוללת מענה רב תחומי ומותאמת לצרכיו ולאורח החיים של האדם. גמישות זו מאפשרת גישה הוליסטית ובת קיימא יותר להחלמה.

תהליך יעיל לטווח רחב של התמכרויות

הגמילה הביתית הפגינה הצלחות רבות לאורך השנים. מעבר לעובדה שהיא מציעה אלטרנטיבה יעילה לטיפול בהתמכרות לסמים במוסד, היא מעניקה מענה חשוב גם להתנהגויות כפייתיות רבות אחרות על ידי טיפול בבעיות הבסיסיות המניעות התנהגויות אלו בסביבה מוכרת, שיקום ביתי יכול להיות יעיל במיוחד בסיוע לאנשים להשתחרר מדפוסים הרסניים.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *