התמכרות למשחקי מחשב – הבעיה שמתחת לפני השטח

התמכרות למשחקי מחשב היא לא רק תופעה נפוצה בקרב ילדים ובני נוער, אלא היא בעיה הולכת וגוברת גם בקרב מבוגרים. התמכרות זו מתאפיינת בשעות ארוכות של משחק ללא הפסקה, התעלמות מהתחייבויות יומיומיות, והעדפה למשחקים על פני פעילות חברתית או משפחתית. התמכרות למשחקי מחשב, כמו כל התמכרות אחרת, היא מחלת נפש שדורשת טיפול מקצועי.

התמכרות למשחקי מחשב – מחלת נפש אמיתית

ההתמכרות למשחקי מחשב הוכרה כמחלת נפש על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO), והיא מכונה גם בשם "הפרעת משחקים דיגיטליים". התמכרות זו משפיעה לא רק על הבריאות הנפשית של האדם אלא גם על הפיזית, על הקשרים החברתיים והמשפחתיים ועל התפקוד היום-יומי. ההשפעות של התמכרות למשחקי מחשב יכולות להיות הרסניות, כולל בעיות שינה, דיכאון, חרדה, בעיות בקשרים חברתיים, ונזקים בריאותיים כמו כאבי גב ובעיות עיניים.

התמכרות למשחקי וידאו – איך לזהות את הבעיה?

התמכרות למשחקי וידאו אינה מתבטאת רק בשעות רבות מול המסך. היא כוללת גם התנהגות אובססיבית כלפי המשחק, תחושת חרדה כשאין אפשרות לשחק, והעדפה מוחלטת של המשחק על פני כל פעילות אחרת. ילדים ובני נוער המפתחים התמכרות למשחקי מחשב נוטים להתרחק מחברים וממשפחה, לאכול פחות, להזניח את הלימודים ולהפגין התנהגות תוקפנית כאשר מנסים למנוע מהם לשחק.

גמילה ממשחקי מחשב – התהליך

תהליך הגמילה ממשחקי מחשב אינו פשוט ודורש גישה מותאמת אישית לכל מטופל. הגמילה כוללת טיפול רגשי והתנהגותי שמטרתו להחזיר את המטופל לחיים בריאים ומאוזנים. תהליך זה כולל שינוי בהרגלים, יצירת תכניות יום יומיות חדשות, וחיזוק הקשרים החברתיים והמשפחתיים. בנוסף, יש להקדיש זמן לפיתוח תחביבים חדשים, כדי להעניק למטופל חלופות בריאות לשעות המשחק.

איך דברת קשתי יכולה לעזור?

דברת קשתי, מטפלת רגשית בעלת ניסיון רב, מתמחה בטיפול בהתמכרויות למשחקי מחשב. בעזרת גישה אישית ומותאמת לכל מטופל, דברת מסייעת למטופליה לזהות את הגורמים הרגשיים שעומדים מאחורי ההתמכרות, ולהתמודד איתם בצורה בריאה ומאוזנת. דברת מציעה טיפולים רגשיים שעוזרים למטופלים להחזיר את השליטה על חייהם, לשפר את מערכות היחסים, ולפתח כלים לניהול זמן ובריאות נפשית.

שאלות ותשובות נפוצות בנושא התמכרות למשחקי מחשב

אם אתם מרגישים שאתם או מישהו קרוב אליכם מבלים שעות רבות מדי במשחק, מרגישים חרדה או דיכאון כשאין אפשרות לשחק, ומזניחים התחייבויות יומיומיות כמו עבודה, לימודים או מערכות יחסים – ייתכן שמדובר בהתמכרות.

בהחלט. בעזרת טיפול מתאים וליווי מקצועי, ניתן להחלים מהתמכרות למשחקי מחשב ולחזור לחיים בריאים ומאוזנים.

משך הטיפול משתנה בהתאם לחומרת ההתמכרות ולתגובות של המטופל. בדרך כלל, תהליך הגמילה דורש כמה חודשים של עבודה עקבית.

כן, חשוב לקבוע גבולות ברורים לשעות המשחק, לעודד פעילות פיזית וחברתית, ולשים לב לסימני התנהגות חריגים אצל הילדים.

סיפור מקרה: איך דברת עזרה למטופל להיגמל ממשחקי מחשב

אחד המטופלים של דברת קשתי, נער בגיל ההתבגרות, הגיע לטיפול לאחר שבלע 10-12 שעות ביום מול משחקי מחשב. הוא איבד קשרים חברתיים, ציוניו ירדו בצורה דרסטית, והוא התבודד רוב הזמן. ההורים שלו ניסו להתערב, אך כל ניסיון גרם להתפרצויות זעם ולתגובות שליליות.

בעזרת טיפול רגשי מותאם אישית, דברת עזרה לו להבין את הרגשות שמאחורי ההתמכרות, להתמודד איתם ולפתח כלים לניהול רגשותיו. הטיפול כלל גם שינוי בהרגלי השינה, התזונה והפעילות הגופנית שלו, והחזרתו לפעילות חברתית ומשפחתית. לאחר כמה חודשים של טיפול עקבי, הנער הצליח להיגמל ממשחקי המחשב, לשפר את ציוניו ולחזור לחיים חברתיים בריאים.

צרו איתי קשר

אם אתם מרגישים שאתם או מישהו קרוב אליכם נאבקים בהתמכרות למשחקי מחשב, אל תחכו שהמצב יחמיר. צרו קשר עם דברת קשתי בטלפון 050-221-5602 או בוואטסאפ 050-221-5602, והתחילו את הדרך להחלמה עוד היום.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *