יואב, צעיר בן 28 מהמרכז, מצא את עצמו בשנות ה-20 המוקדמות שלו בשפל המדרגה. ההתמכרות לסמים הרסה את חייו – הוא איבד את עבודתו, התרחק ממשפחתו ומחבריו ונכנס לחובות כלכליים כבדים. התקופות הקשות ביותר היו כשהיה ללא קורת גג וללא תקווה. כל מה שהוא רצה היה לצאת מהמעגל הזה ולהתחיל מחדש.

ההיכרות עם דברת קשתי

באחד הימים, תוך שיטוט ברחובות, יואב נתקל בפרסום של דברת קשתי, מטפלת מוסמכת ומנוסה בשיקום מכורים. מתוך ייאוש ומעט תקווה שנשארה בו, הוא החליט לפנות אליה. כבר מהשיחה הראשונה, הוא הרגיש שמצא אשת מקצוע שמבינה אותו ושיודעת בדיוק מה הוא צריך כדי להשתקם.

התהליך השיקומי

התהליך שהוביל יואב לשיקום כלל מספר שלבים חשובים:

  1. גמילה פיזית: דברת סיפקה ליואב את הכלים והליווי הרפואי הדרוש לגמילה מסמים בצורה בטוחה ומפוקחת.
  2. תמיכה נפשית: מפגשים אישיים עם דברת, שבהם הם עבדו על הבנת המקורות הנפשיים שהובילו להתמכרות, היוו חלק מרכזי בתהליך. דברת השתמשה בטכניקות שונות של טיפול רגשי והתמודדות עם טראומות מהעבר.
  3. תכנון עתידי: דברת עזרה ליואב לבנות תכנית חיים חדשה, שכללה לימודים, עבודה ובניית קשרים חברתיים חדשים ובריאים.

מציאת זוגיות ובניית משפחה

במהלך התהליך, יואב החל לעבוד על עצמו גם בתחום החברתי והאישי. בעידוד ובתמיכת דברת, הוא השתתף בקבוצות תמיכה ומפגשים חברתיים. באחד המפגשים הללו, הוא הכיר את רונית, שהפכה להיות אהבת חייו. הקשר בין השניים התפתח והעמיק, ובסופו של דבר, הם התחתנו והקימו משפחה יחד.

מציאת עבודה והשתלבות בחיים

עם חיזוק הביטחון העצמי והכלים שקיבל מדברת, יואב הצליח למצוא עבודה חדשה. הוא התחיל בעבודה זמנית כעוזר בחנות מקומית, אך בזכות התמדתו, נכונותו ללמוד והשינוי החיובי שעבר, הוא התקדם לתפקיד ניהולי בחברה גדולה. יואב הצליח לשקם את חייו הכלכליים ולהיות עצמאי מבחינה כלכלית.

מילים לסיכום

סיפור השיקום של יואב בעזרת דברת קשתי הוא עדות מרגשת לכך שעם התמדה, אמונה עצמית ותמיכה מקצועית מתאימה, אפשר לצאת ממעגל ההתמכרות ולבנות חיים חדשים ומלאים. יואב היום חי חיים מאושרים עם משפחתו, עובד בעבודה שהוא אוהב ומשמש דוגמה ומודל לחיקוי לאחרים המתמודדים עם התמכרות.

לדברי דברת קשתי, ההצלחה של יואב היא תוצאה של עבודה קשה, מחויבות ואמונה בדרך. היא ממשיכה ללוות ולהדריך מכורים בתהליכי השיקום שלהם, מתוך מטרה לעזור לעוד רבים כמוהו לחזור לחיים ולמצוא את דרכם.

למידע נוסף, בקרו באתר דברת קשתי.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *