שיטת 12 השלבים לצורך גמילה מהתמכרויות כשמה כן היא, שיטה שתפסה לה תאוצה והיא מראה לא מעט הוכחות על הצלחתה. היא פותחה על ידי אלכוהוליסטים אנונימיים והיום יש לא מעט אנשים טיפול שנעזרים בה בשביל לקוחותיהם. הנה כמה מעקרונות השיטה.

הודאה בחוסר האונים:

הצעד הראשון הוא להודות בכך שאין לנו שליטה על ההתמכרות ושאנחנו זקוקים לעזרה מבחוץ. זהו צעד קשה, אך הכרחי, שכן הוא מאפשר לנו להתחיל בתהליך ההחלמה. איך לעשות זאת:

  • להיות כנים עם עצמנו לגבי חומרת ההתמכרות שלנו.
  • להודות בכך שההתמכרות גורמת לנו נזק.
  • לפנות לעזרה מאנשים אחרים או מאנשי מקצוע.

איך זה יכול לסייע:

הודאה בחוסר האונים מאפשרת לנו להרפות מהאשליה שאנחנו יכולים להיגמל מהתמכרות בכוחות עצמנו. היא פותחת בפנינו את הדלת לקבלת עזרה ותמיכה, שהן חיוניות לתהליך ההחלמה.

אמונה בכוח עליון:

צעד נוסף הוא למצוא מקור כוח וחוכמה שיעזור לנו בתהליך ההחלמה. מקור זה יכול להיות אלוהים, דת, טבע, או כל דבר אחר שנותן לנו תחושה של משמעות ותקווה. איך לעשות זאת:

  • לחקור אמונות רוחניות שונות.
  • למצוא קהילה תומכת.
  • להתפלל או לעשות מדיטציה.

איך זה יכול לסייע:

אמונה בכוח עליון יכולה לתת לנו את הכוח והמוטיבציה הנחוצים לנו כדי להתמודד עם האתגרים של ההחלמה. היא יכולה גם לעזור לנו לפתח תחושת אחריות אישית ורוחניות.

החלטה להפקיד את רצוננו וחיינו בידי הכוח העליון:

צעד נוסף הוא להחליט שאנחנו מוכנים למסור את חיינו ואת רצוננו החופשי לכוח העליון. משמעות הדבר היא שאנחנו מוכנים לקבל הדרכה ותמיכה מהכוח העליון, ושאנחנו מוכנים לשנות את חיינו בהתאם

איך זה יכול לסייע:

ההחלטה להפקיד את רצוננו וחיינו בידי הכוח העליון מאפשרת לנו להרפות מהאחריות הכבדה של ניהול חיינו.

ביצוע חשבון נפש מוסרי:

צעד נוסף הוא לבחון את התנהגותנו בעבר ולזהות את הפגמים שהובילו להתמכרות. זהו תהליך קשה וכואב, אך הוא הכרחי כדי להבין את הגורמים להתמכרות ולמנוע הישנותה. איך לעשות זאת:

  • לכתוב יומן.
  • לדבר עם מטפל.
  • להשתתף בקבוצת תמיכה.

איך זה יכול לסייע:

ביצוע חשבון נפש מוסרי מאפשר לנו לקבל תמונה ברורה יותר של חיינו ושל ההתנהגות שלנו. הוא עוזר לנו לזהות דפוסים הרסניים ולפתח מודעות עצמית.

הודאה בפגמים בפני אלוהים, עצמנו ואנשים אחרים:

צעד נוסף הוא להודות בפגמים שלנו בפני אלוהים, עצמנו ואנשים אחרים. זהו צעד חשוב שמאפשר לנו לקחת אחריות על מעשינו ולבקש סליחה. איך לעשות זאת:

  • לכתוב מכתבי התנצלות.
  • לדבר עם אנשים שנפגעו מההתנהגות שלנו.
  • להשתתף בקבוצות תמיכה.

איך זה יכול לסייע:

הודאה בפגמים מאפשרת לנו לרפא את מערכות היחסים שלנו עם אחרים ועם עצמנו. היא עוזרת לנו לפתח תחושת כבוד עצמי וביטחון עצמי.

מוכנות מלאה לתת לכוח העליון להסיר את הפגמים הללו:

צעד נוסף הוא להביע מוכנות מלאה לתת לכוח העליון להסיר את הפגמים שלנו. משמעות הדבר היא שאנחנו מוכנים להשתנות ושאנחנו פותחים את עצמנו לקבלת עזרה מהכוח העליון. 

איך זה יכול לסייע:

מוכנות מלאה לתת לכוח העליון להסיר את הפגמים שלנו מאפשרת לנו להתחיל בתהליך השינוי והריפוי. היא עוזרת לנו לפתח אמונה ביכולת שלנו להשתנות ולחיות חיים בריאים יותר.

בקשה צנועה מהכוח העליון שיסיר את הפגמים הללו:

צעד נוסף הוא לבקש מהכוח העליון שיסיר את הפגמים שלנו. זהו צעד חשוב שמאפשר לנו לבטא את הצורך שלנו בעזרה ובתמיכה.

איך זה יכול לסייע:

בקשה צנועה מהכוח העליון שיסיר את הפגמים שלנו מאפשרת לנו להתחבר לכוח העליון ולבקש ממנו עזרה. היא עוזרת לנו לפתח תחושת ענווה וקבלה.

עריכת רשימה של אנשים שפגענו בהם:

עוד צעד הוא לערוך רשימה של אנשים שפגענו בהם כתוצאה מההתמכרות שלנו. זוהי הזדמנות עבורנו להכיר בכאב שגרמנו לאחרים ולחשוב על דרכים לפצות אותם.

איך לעשות זאת:

  • לחשוב על אנשים שפגענו בהם בעבר ובהווה.
  • לכתוב רשימה של אנשים אלו.
  • לדבר עם כל אדם ברשימה ולשקול דרכים לפצות אותו.

איך זה יכול לסייע:

עריכת רשימה של אנשים שפגענו בהם מאפשרת לנו לקחת אחריות על מעשינו ולפתח תחושת אמפתיה כלפי אחרים. היא עוזרת לנו להתחיל בתהליך הריפוי של מערכות היחסים שלנו.

פיצוי ישיר לאנשים אלו, במידה שניתן:

צעד נוסף הוא לפצות את האנשים שפגענו בהם, במידה שניתן. זוהי הזדמנות עבורנו לתקן את הנזק שגרמנו ולשפר את מערכות היחסים שלנו.

ישנם עוד כמה צעדים שמשוייכים לשיטה אבל מה שחשוב הוא שיהיה ליווי של איש מקצוע מומחה בתחום, שיסייע ויוביל את המכור לתוצאות הרצויות. 

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *