אין ספק שכל התמכרות דורשת מענה טיפולי מורכב, מחויבות עמוקה של המכור לתהליך וכרוכה בלא מעט אתגרים. עם זאת, כשזה מגיע לגמילה אלכוהול הוא ללא ספק מהחומרים המאתגרים ביותר לניהול. ההחלטה להפסיק לצרוך אלכוהול יכולה להיות קשה ורוויה בתסמינים קשים בשלב הראשוני. עם זאת, האתגר האמיתי מגיע דווקא לאחר שנגמלנו סופית וכעת, יהיה עלינו לנהל את חיינו עם מנגנוני התמודדות חדשים ולהשאיר את הדפוסים שהובילו אותנו למצב זה מאחור. כאן, נסביר כיצד מתנהל תהליך הגמילה מא' ועד ת'.

להכיר בקיומה של ההתמכרות

השלב הראשון בתהליך הגמילה מאלכוהול הוא הכרה בנוכחותה של ההתמכרות. זהו תנאי הכרחי בכל תהליך טיפול בהתמכרויות ודורש לא פעם עזרה מבחוץ. אין להקל בחשיבות ההכרה בבעיה כדי להבטיח שיתוף פעולה והתמדה בתהליך.

ניהול הגמילה הראשונית

כמובן שבראש ובראשונה בתהליך גמילה אלכוהול יוצא סופית מחיינו. הפסקת צריכת האלכונול מגיעה עם לא מעט תסמינים שעשויים להיות בלתי נעימים וכוללים בחילות והקאות, רעידות, חרדה, אי שקט ולעתים אף איבוד הכרה והזיות. מצב זה יימשך מספר ימים.
בשל החומרה הפוטנציאלית של תסמיני הגמילה מאלכוהול, חשוב להבטיח שתעמוד לרשות האדם המכור תמיכה מקצועית מתאימה. אנשי המקצוע יוכלו לעקוב אחר התפתחות הגמילה ובמידת הצורך לספק טיפול תרופתי להקלה ככל שישנם סיבוכים.

מענה טיפולי ארוך טווח

על אף ששלב הגמילה החריף בסופו של דבר מגיע לסופו, טיפול גמילה מאלכוהול הוא תהליך מתמשך. טיפול פרטני, לצד קבוצות תמיכה ותרגול מתמשך, בשילוב עם תמיכה מבית, יוכלו לסייע לאדם לטפל בבעיות העומדות בשורש דפוסי ההתמכרות ולפתח מנגנוני התמודדות בריאים לעתיד.

בחירה באיש המקצוע המתאים היא המפתח לתהליך גמילה יעיל. לכן, חשוב שנערוך בדיקה מקיפה ונוודא שאנו משתפים פעולה עם מומחים שיכולים לספק לנו את המענה השלם וארוך הטווח.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *