גמילה מסמים קשים, כמו אופיואידים, מתאמפטמין או קוקאין, הוא תהליך מאתגר הדורש מחויבות, תמיכה וגישה טיפולית מקיפה. ברוב המקרים ככולם, להתמכרות לסמים קשים שורש רגשי עמוק הדורש מענה טיפולי פסיכולוגי. ניהול נכון של הטראומה או המצוקה הרגשית הם המפתח לניהול החלמה ראויה. בין אם מדובר בטראומה שמקורה בילדות, קושי רגשי שאינו מטופל או חוויית שכול וטראומה שמקורה בשירות הצבאי או בפעולת איבה, ההתערבות הפסיכולוגית מהווה חלק בלתי נפרד מכל תהליך החלמה.

הכרה במצב היא הצעד הראשון

כדי להבין איך נגמלים מסמים קשים, חשוב להבין כי בראש ובראשונה על האדם לרצות בכך. ללא ההכרה כי האדם איבד את יכולתו לנהל את המצב בעצמו, לא ייתכן תהליך גמילה מסמים קשים המניב תוצאות יעילות.

לפנות לעזרה מקצועית מתאימה

אנשי מקצוע המתמחים בטיפול בהתמכרויות יוכלו לספק לך את ההדרכה הנדרשת כדי לעבור את תהליך הגמילה ביעילות ויספקו לך מגוון אפיקי טיפול שיאפשרו לך לא רק לנהל את הגמילה עצמה ביעילות אלא לאמץ מנגנוני התמודדות חדשים למצוקה הרגשית, בהיעדר הפתרון המיידי שהעניקו הסמים.

בניית מערכות תמיכה

מערכת תמיכה חזקה הינה חיונית לשיקום יעיל. עירוב המשפחה והחברים בתהליך והסתייעות בקבוצות תמיכה, יאפשר לך לקבל בסיס יציב עליו תתנהל הגמילה ארוכת הטווח שלך.

להימנע מטריגרים

זיהוי והימנעות מטריגרים שיכולים להוביל לשימוש בסמים חשובים לשמירה על פיכחון. זה עשוי להיות כרוך בהימנעות ממקומות, אנשים או מצבים מסוימים שיכולים לעורר תשוקה מחודשת לצרוך סמים. במובן זה, לטיפוח העצמי שלנו ישנה משמעות מכרעת. שינה מספקת, הקפדה על תזונה בריאה ועיסוק בפעילויות המקדמות הרפיה והפגת מתחים הן בעלות חשיבות שערכה לא יסולא בפז.

להיפטר מסמים קשים היא מטרה מאתגרת אך ברת השגה עם התמיכה והטיפול הנכונים. על ידי הכרה בבעיה ופנייה לגורמי הטיפול המתאימים, לצד פרקטיקות ארוכות טווח לניהול יעיל של המצב הרגשי, נוכל לפתוח דף חדש בחיינו. אנשי המקצוע שילוו אותך בתהליך יוכלו לתרום משמעותית לחיזוק רשת התמיכה שלך ולאימוץ פרקטיקות חדשות שיאפשרו לך לנהל ביעילות את התלות בסמים.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *