לא תמיד קל לשים את האצבע מתי פתרון קל ולגיטימי לבעיות שינה הופך לתלות שאין לנו עליה עוד כל שליטה. מדי שנה, מתמכרים אלפי בני אדם לכדורי שינה ותרופות הרגעה פסיכיאטריות. שבירת התלות עשויה להיות תהליך מאתגר וכדי לצלוח אותו בבטחה, מומלץ בחום להסתייע באנשי מקצוע המתמחים בהתמכרויות. בלב כל התמכרות, חבוי כאב רגשי ובישראל, רוויית המלחמות, רבים שחוו פעולות איבה או היו מעורבים בלחימה סובלים מנדודי שינה ומנהלים טראומה שאינה תמיד מטופלת. כדי להבטיח שניתן יהיה לנהל את המצב ביעילות ולשים סוף להתמכרות, המענה למקור הרגשי הוא קריטי. כאן, נסביר איך אפשר להיגמל מכדורי השינה באופן יעיל.

להיוועץ באנשי מקצוע מתאימים

לפני ביצוע כל שינוי במינוני או נטילת התרופות שלך, חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל שלך. כשמדובר בגמילה מתרופות פסיכיאטריות, הדבר מקבל משנה תוקף. הרופא המטפל יוכל להנחות אותך כיצד להפחית בבטחה את התרופות שלך ולהמליץ על פתרונות חלופיים שיאפשרו לך לישון ללא ניהול התמכרות.

לעקוב אחר התסמינים

בעת הפחתת הכדורים, חשוב לפקוח עיניים אחר תסמינים אפשריים. תסמיני הגמילה יכולים להשתנות בהתאם לתרופה ולמינון, אך עשויים לכלול נדודי שינה, חרדה, עצבנות וחוסר שקט. אם נחווים תסמינים חמורים יותר או שהסתמינים מתמשכים לאורך זמן, חשוב לפנות במהרה לייעוץ רפואי.

לתת מענה לגורמי הבסיס

טיפול קוגניטיבי התנהגותי עבור נדודי שינה (CBT-I), טכניקות הרפיה יוכלו לשפר את היגיינת השינה שלך ללא צורך בהתערבות תרופתית. עם זאת, החשוב ביותר הוא שנספק מענה למצוקה הרגשית שהובילה להתמכרות מלכתחילה באמצעות טיפול או ייעוץ מתאימים כדי למנוע הישנות.

להתמיד בתהליך

גמילה מכדורי שינה היא תהליך הדרגתי הדורש סבלנות והתמדה. מחויבות לדרך הארוכה הזו וקבלת תמיכה מתאימה בכל שלב תאפשר לך לקדם אורח חיים בריא ומיטיב יותר. בסופו של דבר, ניהול המצב מופקד בידיך.

עם הסיוע המקצוע הנכון, ניתן לקבל ייעוץ כיצד להפחית ביעילות מינונים, לאמץ אלטרנטיבות שיאפשרו לך להבטיח איכות חיים ראויה ולקבל את כל מנגנוני התמיכה הראויים כדי לנהל חיים בריאים יותר.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *