בתקופות לא פשוטות כמו זו שאנו נתונים בה כעת, עולה השימוש בסמים בניסיון להקהות ולשכך תחושות קשות של חרדה וכאב עקב טראומה, הלם קרב, מלחמה והמצב הביטחוני או אובדן של אדם קרוב. 

אם הבנו שפיתחנו תלות בסם שפוגעת בתפקודנו, באיכות חיינו ובקרובים לנו, ושנקלענו למעגל שימוש בסם שבמסגרתו עלינו להגביר את צריכתו כדי להשקיט תחושות לא נעימות ההולכות ומחריפות אף הן – זה הזמן לבחור להחלים.

ככל שנחכה עוד, זה רק יהפוך לקשה יותר.

הכרה בבעיה היא הצעד הראשון לפתרונה

עצם ההכרה בכך שאנו מכורים מקרבת אותנו צעד אחד נוסף להחלמה. המודעות מאפשרת לנו לבחור להחלים, ומעידה שיש לנו מספיק חוסן וצלילות כדי להכיר בבעיה, מבלי להדחיקה או להכחישה.

כעת הגיע הזמן להתחיל בתהליך הגמילה עצמו, הכולל גמילה פיזיולוגית בליווי אישי ומקצועי ומחויבות לחיות חיים משמעותיים בהתאם לערכינו ולהיות האנשים שאנו רוצים להיות.

לא צריך לעבור את זה לבד

המורכבות שבגמילה מסמים בבית הופכת פנייה לאנשי מקצוע מתאימים וקבלת ליווי מקצועי צמוד בתהליך הגמילה לקריטיות במיוחד. ליווי מקצועי זה יוכל גם לסייע ביצירת דינמיקה משפחתית מיטיבה, תומכת ומכילה בבית, שתוכל לסייע לכם בתהליך ההחלמה.

מטבע הדברים, התמכרות לסמים נוטה לפגוע ביחסים בין האדם המכור לבין בני משפחתו. אולם בבואו להיגמל, הוא זקוק להם יותר מתמיד. לכן טיפול משפחתי עשוי להיות שלב חיוני בדרך ליצירת סביבה תומכת שתאפשר לכם לגייס את מלוא המשאבים הדרושים לכם על מנת להתמיד בתהליך הגמילה.

מעגל מסייע נוסף יכול להיות קבוצתי, ולכלול שיתוף חוויות, הקשבה, הכלה ומתן וקבלת תמיכה מאנשים המתמודדים עם חוויות דומות לאלו שלנו והמצויים אף הם במסע לעבר גמילה מהתמכרות.

החיים שאחרי

לאחר שתיגמלו מהסם, תחזירו לעצמכם את הדבר החשוב ביותר – את החיים עצמם ואת היכולת להתמודד עם אתגריהם, לקבל אותם ולחיות אותם כפי שהם. 

גם לאחר שהגמילה הושלמה, חשוב להמשיך בליווי אישי ומקצועי שיסייע לכם הן בתמיכה והן במתן כלים שיעזרו לכם להישמר מהיענות לדפוסים שיצרו את ההתמכרות לסם בעבר.

גמילה מסמים בבית: גישה מותאמת אישית עם דברת קשתי

גמילה מסמים היא תהליך מורכב ואינטנסיבי, הדורש לא רק טיפול פיזי אלא גם תמיכה רגשית ונפשית. בעוד שמרכזי גמילה מסורתיים יכולים להציע סביבה מבוקרת ותומכת, ישנם אנשים המעדיפים לעבור את התהליך בביתם, בסביבה המוכרת והנוחה להם. דברת קשתי, מטפלת בעלת ניסיון רב בהתמכרויות, מציעה תכניות גמילה מסמים בבית המותאמות אישית לכל מטופל ומטופלת.

יתרונות הגמילה בבית

לגמילה מסמים בבית מספר יתרונות משמעותיים:

  1. נוחות וסביבה מוכרת: המטופלים נמצאים בסביבה המוכרת להם, מה שמפחית את תחושת הניכור והלחץ הנלוות למעבר למרכז גמילה.

  2. תמיכה משפחתית: תהליך הגמילה בבית מאפשר למשפחה להיות חלק בלתי נפרד מהתהליך, לספק תמיכה רגשית ולעודד את המטופל בזמן הקשה.

  3. גמישות בזמנים: הטיפול בבית מאפשר גמישות רבה יותר בזמנים, מה שמקל על המטופלים לשלב את תהליך הגמילה בשגרת יומם.

איך דברת קשתי יכולה לעזור בתהליך הגמילה מסמים בבית

דברת קשתי מציעה תכנית גמילה מסמים בבית המותאמת אישית לכל מטופל, תוך התחשבות בצרכיו הייחודיים. גישה זו כוללת מספר שלבים וטכניקות שפותחו במהלך שנות ניסיונה הרב.

תכנית טיפול אישית

במסגרת תהליך הגמילה בבית, דברת בונה תכנית טיפול אישית לכל מטופל, הכוללת:

  • אבחון ראשוני: פגישה ראשונית להיכרות עם המטופל, הבנת הרקע והסיבות להתמכרות, ותכנון ראשוני של תהליך הגמילה.
  • פגישות טיפוליות סדירות: פגישות טיפוליות קבועות בבית המטופל, המשלבות טכניקות טיפול מתקדמות כמו CBT ו-DBT.
  • תמיכה רגשית ונפשית: תמיכה מתמשכת למטופל ולמשפחתו לאורך כל תהליך הגמילה, כולל מתן כלים להתמודדות עם מצבים קשים ודחפים.

סיפור הצלחה: גמילה מסמים בבית בעזרת דברת קשתי

אחת הדוגמאות להצלחתה של דברת בתהליך גמילה מסמים בבית היא סיפורה של יעל (שם בדוי), צעירה בשנות ה-20 לחייה שהתמכרה לסמים בעקבות טראומה שחוותה בגיל צעיר. יעל פנתה לדברת לאחר שניסתה מספר מרכזי גמילה ללא הצלחה.

התהליך

דברת החלה את הטיפול ביעל באמצעות פגישות ייעוץ ואבחון מקיפות, בהן נחשפו הסיבות הרגשיות שהובילו להתמכרות. לאחר מכן, הותאמה ליעל תכנית טיפול אישית שכללה פגישות טיפוליות בבית שלה, במהלכן השתמשה דברת בשיטות CBT ו-DBT.

תוצאות

לאחר מספר חודשים של טיפול, יעל החלה לחוש בשינוי משמעותי. היא הצליחה לשלוט בדחפים שלה, החלה לשקם את קשריה המשפחתיים והחברתיים, וחזרה לעבודה עם תחושת סיפוק ומוטיבציה גבוהה.

איך סיפור חייה של דברת משפיע על הטיפול

דברת קשתי מביאה עמה ניסיון אישי עשיר, לאחר שגילתה שבתה מתמודדת עם התמכרות. סיפור חייה האישי והמקצועי נותן לה את היכולת להבין לעומק את צרכי המטופלים שלה, ולהציע להם את התמיכה הנדרשת.

רקע אישי

במשך שנים עבדה דברת כעובדת סוציאלית עם מגוון אוכלוסיות. כאשר גילתה שבתה מתמודדת עם התמכרות, הבינה שאין לה מושג מאיפה להתחיל לנהל את המצב. במשך תקופה ארוכה, בה נעתי מייאוש לתקווה, בדרך רצופת אתגרים, פיתחה דברת את הכלים וסללה את הדרך להחלמה. בסופו של התהליך, הבינה שרכשה תובנות יקרות ערך וחשבה שהיא חייבת לחלוק אותן עם אחרים.

סיכום

גמילה מסמים בבית יכולה להיות תהליך מוצלח ומשמעותי עבור רבים. בעזרת תכנית טיפול מותאמת אישית, תמיכה רגשית וכלים מתקדמים, דברת קשתי מצליחה לעזור למטופלים שלה להתגבר על התמכרויות ולהשיג חיים בריאים ומאוזנים יותר. אם אתם או יקיריכם מתמודדים עם התמכרות לסמים ומעוניינים בתהליך גמילה בבית, אל תהססו לפנות לדברת קשתי לקבלת תמיכה מקצועית ואישית.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *