תופעות הלוואי של גמילה מסמים יכולות להשתנות מאוד בהתאם לסוג הסם הספציפי, משך השימוש, המינון וגורמים אינדיבידואליים כגון: בריאות כללית, גנטיקה ונוכחות של מצב רפואי כזה או אחר.

הליך הגמילה אמור לקרות כאשר אדם שפיתח תלות פיזית בסם מפחית או מפסיק את השימוש בו. הגוף התרגל לנוכחות אותו הסם, והיעדרותו הפתאומית עלול להוביל למגוון תסמינים, פיזיים ונפשיים.

מודעות לאותם התסמינים ולתופעות הלוואי יכולה לסייע במידה רבה להתמודד איתן בצורה המיטבית.

גמילה מסמים - תסמינים פיזיים

התסמינים הפיזיים של גמילה מסמים יכולה לבוא לידי ביטוי בסימפטומים דמויי שפעת כמו: עייפות, צמרמורות וכאבי גוף. בעיות במערכת העיכול: אשר יכולות לבוא לידי ביטוי בצורה של הקאות, בחילות, שלשולים ועוד. תסמינים נוספים של גמילה פיזית מסמים הם כאבי ראש וכאבי שרירים.
התסמינים הפיזיים יכולים לבוא לידי ביטוי גם בחוסר ויסות של מערכת העצבים – לחץ דם גבוה, קצב לב מוגבר והזעה. 

תסמינים פסיכולוגיים/ נפשיים

התסמינים הפסיכולוגיים של גמילה מסימה יכולים לכלול בין היתר: תחושת חרדה, חוסר שקט, דיכאון, עצבנות  ונדודי שינה (קושי בהירדמות או קושי בשינה רציפה).
ישנם גם תסמינים קוגניטיביים אשר עלולים להוות חלק בלתי נפרד מהליך הגמילה ובין היתר: קשיי ריכוז, בעיות זיכרון ותחושה כללית של בלבול.
בנוסף גם שינוים תכופים במצב הרוח,  תחושה של עצבנות מוגברת, סיוטים בלילה וחוסר שקט יהוו לרוב חלק מאותם גמילה מסמים תופעות לוואי – ולכן, קיימת חשיבות גבוהה להיות מודעים אליהם ולהבין את מקורם. 

איך להתמודד עם אותן תופעות לוואי?

ראשית כל חשוב לשוב ולהדגיש כי חומרת ומשך תופעות הלוואי של גמילה מסמים יכולים להשתנות. במקרים קיצוניים, יש חשיבות קריטית לפנות לקבלת עזרה רפואית מקצועית. כאשר, רופא בעל רקע וניסיון בתחום יכול יכולים לבצע התערבות נכונה, ולספק תמיכה וניטור כדי לנהל את הסימפטומים בבטחה ולסייע להתמודד איתם בצורה הטובה ביותר.

חשוב לזכור, כי תופעות הלוואי הן חלק בלתי נפרד מהליך הגמילה, זיהוי של אותן התופעות וכמובן, הקפדה לקבל את הסיוע הנכון והמתאים ביותר, יאפשרו לצלוח את הדרך בצורה המיטבית. 

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *