התמכרות לסמים מתחילה במקרים רבים, בגלל העובדה שהסם מצליח להכהות חושים וכחלק מכך, להעלים קשיים, חרדות ופחדים.
יחד עם זאת, ברגע שהשפעת הסם מתפוגגת, אותם הקשיים חוזרים ואף ברמה מוקצנת משמעותית ממה שהם היו קודם לכן. כמובן, שמדובר במעגל, כי כשהקשיים חוזרים אז יש צורך לשוב ולצרוך את הסמים וחוזר חלילה, עד לשלב של פיתוח תלות מוחלטת באותם החומרים.
חשוב לזכור כי התמכרות לסמים עלולה לגרום לנזק משמעותי לחייהם של המכורים, בכל התחומים.

כשניסיונות גמילה עולים בתוהו...

לא מעט מכורים לסמים, מעידים שהם ניסו מספר פעמים להיגמל אך ללא הצלחה. ניסיונות חוזרים אלו עלולים לגרום להם "להרים ידיים" או לחשוב שלא משנה מה הם יעשו, הם לא יצליחו להיגמל מהסמים ולהחזיר את השליטה לידיהם.
"האור בקצה המנהרה" טמון בעובדה, שעצם המודעות להתמכרות מהווה כצעד ראשון בדרך לגמילה. במידה ויש למכורים גם סביבה תומכת ומכילה של משפחה ו/או חברים, מדובר בנתון נוסף אשר יכול לתרום תרומה משמעותית להצלחת הליך טיפול גמילה מסמים.

דרך קשה ששווה את התוצאה

יש לקחת בחשבון כי טיפול גמילה מסמים טומן בחובו דרך חתחתים לא פשוטה (וזה בלשון המעטה). הנגמלים עלולים להתמודד לאורך התהליך עם מגוון רחב של תסמינים לא נעימים, הן בהיבטים פיזיים והן בהיבטים נפשיים.
במידה והנגמלים לא זוכים לקבל ליווי צמוד מאנשי המקצוע המתאימים, יכולים להיות מצבים בהם הקושי הפיזי ואי היכולת להתמודד עם אותם התסמינים יובילו אותם בחזרה לחיק הסמים.

חשוב לזכור שהגמילה הפיזית היא אומנם קשה, אבל ברוב המקרים היא מסתיימת לאחר מספר שבועות – ובמידה ומקבלים מענה רפואי מתאים, תסמיני הגמילה הקשים חולפים לרוב לאחר מספר ימים.
יחד עם זאת, אין כל ספק כי הדרך הקשה שווה את התוצאה, כי אדם אשר יתמיד בה וילך בה עד סופה יקבל בחזרה את המתנה הגדולה ביותר בנמצא – את החיים שלו, את החופש ואת השליטה.

גם לאחר השלמת הליך הגמילה הפיזי, ההליך עדיין לא הושלם וקיימת חשיבות גבוהה לקבל ליווי אישי ומקצועי, אשר יבטיח שהליך ההתמכרות לסם לא יחזור על עצמו.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *