במציאות הביטחונית הקשה שבה אנו נתונים, ישנה עלייה בשימוש בסמים בעקבות טראומה, הלם קרב, מלחמות ואובדן.

זהו בדיוק האפקט של סמים, שמביא אנשים רבים ליפול ברשתם ומקשה להפסיק להשתמש בהם: הם מקהים רגשות שקשה לשאת, מערפלים מחשבות טורדניות ולמעשה, מהווים 'פלסטר' על הפצעים העמוקים של הנפש, כתחליף לריפויים.

מובן שכאשר השפעת הסם מתפוגגת, חוויות קשות אלו חוזרות ביתר שאת, מה שמחייב נטילה מחודשת של הסם על מנת להשקיטן – ויוצר את מעגל התלות בו.

למרבה השמחה, זוהי אינה גזירת גורל.

מודעות היא הצעד הראשון להחלמה

עצם המודעות להתמכרות מאפשרת לנו לקבל את ההחלטה להיגמל, ומקרבת אותנו להחלמה. אם אנו מרגישים שפיתחנו תלות בסמים הפוגעת באיכות חיינו ומשפיעה לרעה על תפקודנו, על אושרנו ועל משפחתנו והסובבים אותנו, חשוב שלא נחכה לעתיד כדי להתחיל בתהליך הגמילה – משום שככל שנניח לזמן לעבור, זה רק יהיה קשה יותר.

לכן, הזמן להתחיל בהחלמה הוא עכשיו.

פנייה לאנשי מקצוע מתאימים

החדשות הטובות הן שאנו לא צריכים לעשות את זה לבד. 

אחד הנדבכים החיוניים לגמילה מהתמכרויות ולהחלמה הוא מעגל התמיכה המלווה אותנו. דינמיקה משפחתית מיטיבה ותומכת ו\או מעגל חברים תומך, לצד עזרה מקצועית, חשובים במיוחד. 

ניתן וחשוב לפנות לעזרה של אנשי מקצוע המתאימים לכך, שיסייעו לנו לעבור את שלבי הגמילה מסמים הלא קלים – ועם זאת, הקצרים יחסית – של הגמילה הפיזיולוגית מהסם, ליצור מעגל תמיכה מיטיב ומכיל שילווה אותנו בכך, ולרכוש את הכלים שיסייעו לנו לשמור על התוצאות בעתיד.

גם לאחר שהגמילה הושלמה, חשוב לקבל ליווי אישי ומקצועי שיעזור לנו לשמור על התוצאות ולא להתמכר לסם פעם נוספת.

לקבל את החיים שלנו בחזרה

הבחירה להיגמל משימוש בסם והתמדה בכך אינה קלה, אך לגמרי שווה לסבול את רגעי הקושי כדי לקבל את החיים שלנו בחזרה. 

קשה לתאר את האושר והסיפוק שגורמת הידיעה שהשבנו לעצמנו את החופש ותחושת השליטה שאבדו לנו, את הכושר לתפקד ולהתמודד עם אתגרי החיים ואת היכולת להיטיב עם היקרים לנו ביותר, להעניק להם ולקבל מהם בחזרה.

יש לך שאלה?

השאירו את מספר הטלפון הנייד שלכם ונחזור אליכם לתיאום פגישה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *